Hij
werd reeds voorgesteld op de Artedynamica tentoonstelling over Ferrari en
Maserati in Tokyo, maar in Parijs staat hij nu echt; de Enzo. De opvolger
van de F40 en F50 vinden ze bij het merk zo knap dat ze hem meteen de naam
van de in 1988 overleden stichter van het merk meegaven. Niet echt een
nieuwigheid want Enzo noemde zelf al eens een modellenreeks naar z’n
zoon Dino.
De Enzo is, met alle know-how die de constructeur uit de F1 haalt, één van de meest geavanceerde Ferrari’s ooit. Onder de kap huist een V12 met een inhoud van 5998cc en een vermogen van 660pk bij 7.800t/min. Het koppel bedraagt 657Nm bij 5.500t/min. Gekoppeld aan een gerobotiseerde zesbak zorgt dat voor een acceleratietijd van 0 naar 100km/u in amper 3,6 sec. 200km/u kan al na 9,5sec op de teller staan terwijl je pas op 350km/u moet constateren dat het niet meer sneller kan. Met een totale productie van 349 stuks, te beginnen vanaf november van dit jaar, zal de Enzo niet alleen de snelste, maar ook één van de meest exclusieve sportwagens ter wereld zijn.