Reeds in maart wisten we u te melden hoe de nieuwe Micra er zou uitzien, maar de première van de Europese versie gebeurde pas in Parijs. Uiterlijk zijn de verschillen alvast miniem. Deze derde generatie wil klanten lokken met een aantrekkelijke mengeling van bolle stijlelementen (zoals de ver naar achteren geplaatste lichtunits vooraan en de uitgesproken daklijn) en karaktervolle details. We denken dan aan de sterk uitgesproken plooilijn net onder de gordellijn en het scherp afgelijnde radiatorrooster met verzonken pinklichten. Aan de binnenzijde werd de Micra Őhoe kan het ook anders- voornamelijk groter dan zijn voorganger. De wielbasis is 7cm groter dan bij z’n voorganger en dat levert achteraan behoorlijk wat op. Bovendien monteert Nissan een verschuifbare achterbank waardoor de keuze tussen bagageruimte of ruimte achterin wat makkelijk gemaakt is. Bovenop het nieuwe onderstel komen drie motoren.
Publiekstrekker op de stand van de constructeur in Parijs is de Nissan Micra C+C concept car. Die leunt dicht aan bij de Micra, maar is voorzien van een stalen dak dat met een druk op de knop in twee delen in de koffer verdwijnt. Dat is dus helemaal Peugeot 206 CC, maar deze Japanner is nog net iets kleiner. Nissan houdt een eventuele serieproductie nog even in beraad.