De stand van
Peugeot op de Mondial 2002 is niet minder dan 4.000m² groot. Voldoende
om, naast de nodige vijvertjes, fontijntjes, watervalletjes en 41
productiemodellen zes prototypes te laten pronken. De RC Pique en Carreau
werden al in Genève enthousiast onhaald, maar de 4 andere zijn nieuw. De
307 CC toont hoe een met de 206 CC vergelijkbare Coupé-Cabriolet
er uit zou kunnen zien. De 607 Pescarolo is uiterlijk niet zo heel erg
veel veranderd, maar de 400pk sterke krachtbron spreekt in elk geval tot
de verbeelding. De H2O, het chemische symbool van water, is dan weer een
futuristische versie van een brandweerwagen. Met een vloeiende moderne lijn, maar
ook veel details (zoals chroom) die verwijzen naar de klassieke
brandweerwagens van weleer. De concept wordt, als opvolger van de Taxi-PAC
die in 2001 op het salon van Frankfurt werd onthuld, aangedreven door een
brandstofcel. De 107, die de inmiddels bejaarde 106 moet opvolgen staat
nog niet in Parijs, maar de Sésame concept car (foto) zou wel eens een goede
indicatie kunnen zijn van hoe die er uit gaat zien. De
monovolumearchitectuur creëert ruimte binnen de beperkte buitenafmetingen
(lengte: 3,70m) en twee elektrisch bediende zijdelingse schuifdeuren
verschaffen toegang tot het interieur dat comfortabel plaats moet bieden
aan vier personen. Voor de aankleding werd geopteerd voor een mix van
blauw leder, geel alcantara en aluminiumkleurige accenten. Het uiterlijk
blijft bij dat alles typisch Peugeot, met een ver doorgetrokken grote
voorruit en een snuit met langgerekte koplampen.
Echt productnieuws is er onder de vorm van een nieuwe Partner (foto). Die krijgt een nieuwe snuit, aangepast dashboard en uitgebreidere veiligheidsvoorzieningen. Ook nieuw is de Peugeot 206 RC. Die pittige variant heeft een 2-liter viercilindermotor met 16 kleppen in het vooronder. Die versie moet, met een vermogen van ongeveer 180pk en 202Nm koppel, de terugkeer van de GTI inluiden en zal binnen afzienbare tijd gecommercialiseerd worden.