De Kangoo Breakup concept was al te zien op de 19de International 4WD and SUV Motor Show in Val D’Isère en staat ook Parijs op de stand van de constructeur te pronken. Het is een op de Kangoo 4x4 gebaseerde mengeling van een conventionele bestelwagen en een pick-up. Het geheel is evenwel voorzien van nieuwe koplampen, motorkap, achterlichten, beschermprofielen en bumpers voor- en achter. Het zou ons niet verbazen als de Kangoo die bij de nakende facelift zou overnemen.
Renault dat -althans wat de Europese markt betreft- zowat de uitvinder is van de monovolumewagens voor personenvervoer stelt op het Salon van Parijs voor de eerste maal de vierde generatie van de Renault Espace tentoon. Die gaat het nog meer dan de vorige generatie in het hogere marktsegment zoeken en wil daar een alternatief zijn voor de conventionele berlines. De styling volgt de door Renault met de Vel Satis en Avantime ingeslagen richting, zij het wat minder extreem.
Wél extreem volgens de normen van het segment van de compacte en middelgrote middenklassers is de vormgeving van de nieuwe Renault Mégane. Die werd reeds eerder aan de pers voorgesteld, maar ondergaat in de Franse hoofdstad zijn publieksdoop. De Mégane II zal naast de uitgesproken vormgeving ook kunnen uitpakken met een uitgebreide veiligheidsuitrusting en een rijk aanbod aan motoren en afwerkingsniveaus. Het platform werd samen met Nissan ontwikkeld en zal door de Japanners gebruikt worden voor de opvolger van de Almera. Tijdens de productcyclus van de nieuwe Mégane, die zeven jaar dienst zal moeten doen, wil Renault 5,5 miljoen stuks verkopen in een totaal van zeven verschillende koetswerkvarianten (de vijfdeurs en de Coupé die nu worden gepresenteerd plus een vierdeurs, break, cabrio, Scénic en voorlopig nog geheimgehouden laatste variant). Dat is een toename van 10% ten opzichte van de huidige versie.
Ook al in Parijs staat de nieuwe Clio V6. Die neemt voortaan het nieuwe aangepaste onderstel van de gefacelifte Clio als basis en krijgt een groter spoorbreedte en wielbasis. Op de plaats van de achterbank ligt een herziene 3.0 V6. Die levert 255pk bij 7.250t/min en 300Nm koppel bij 4.650t/min. De achterwielaangedreven sportwagen haalt mede dankzij de nieuw ontwikkelde zesbak 100km/u in minder dan 6 seconden. De Alpine-fabriek in Dieppe kan er 12 per dag maken.