Opvallen doet de Skoda Fabia “Paris” ook door zijn origineel vormgegeven instrumentenbord. Dat bestaat uit een centrale cilindervormige toerenteller met daarin een digitale snelheidsaanduiding, geflankeerd door twee vlakken met verklikkerlichtjes en half cirkelvormige wijzertjes. Twee lichtmetalen steunen verbinden de zijkanten van de middenconsole met de centrale tunnel. Op die manier ontstaat een naadloze overgang tussen die twee elementen. Achter de passagiers zit, ter hoogte van de met stroken blauwe stof gevlochten bagageafdekking, een sierlijke beschermingsframe. Die vloeit zachtjes over in de opbergruimte boven de bagageruimte. De “Paris” heeft nog een verlaagd onderstel terwijl de veiligheid van de inzittenden wordt gegarandeerd door de versterkte rembekrachtiging, vier airbags en ESP.
Autosalon van Parijs 2002 Skoda
De
Tsjechen hebben op hun stand in de Parijse Expo natuurlijk hun volledige
gamma staan, maar tonen daarnaast ook nog een sportief aangeklede Skoda
Fabia Combi. Die luistert naar de naam Skoda Fabia “Paris” en is dus
speciaal voor dit grote publieke gebeuren ontworpen. De sportieveling
krijgt een aangepast koetswerk met een andere voorbumper, achterbumper,
een vleugeltje op de kofferklep, 17-duims lichtmetaal en een
Santorine-blauwe metaalkleur. In het interieur merken we de specifieke
zilverbruine bekleding van de zijvlakken van de zetels, met zowel voor-
als achteraan sterk uitgewerkte zijdelingse steunkussens. De
contactoppervlakken met het lichaam op zetelrug en het zitkussen zijn
uitgevoerd in een zwarte geperforeerde stof met daaronder een
zilverkleurige bekleding.
Geef commentaar
comments by Disqus