Afgelopen lente onderging de Mini Cabrio een generatiewissel. Die laat zich vooral opmerken door z'n merkbaar beter ingewerkte dakconstructie en discreter opgestelde rolbeugels. Een leuk gimmick- is de "always open" wijzer op het dashboard. Die houdt bij hoe vaak je met het dak open rijdt. In de loop van het afgelopen jaar kreeg de Mini One vooral nieuwe instapmotoren. De 1.6l dieselcentrale bestaat niet alleen in een 110pk-variant maar ook in een bijzonder zuinige 90pk-uitvoering, en de 14 benzine bestaat voortaan ook met slechts 75pk.
In Frankfurt presenteerde Mini in één klap twee concepts. De Coupé en Roadster concept. Beide zijn in Brussel te bewonderen (de Coupé zoekt u in de hoogte). Beide studiemodellen zijn gebaseerd op de Mini John Cooper Works en hebben de bijhorende 1.6l turbomotor met 211pk onder de kap. De kont en de dakconstructie zijn uniek. In beide gevallen offert Mini de twee noodzitjes. Bij de Roadster om het schuin aflopende cabriodak in open toestand te huisvesten, bij de Coupé win je daardoor extra kofferruimte. Die is nu 250l groot, terwijl een standaard Mini blijft steken op 160l. Officieel is over serieproductie nog niets geweten, maar het hippe merk van de BMW Group laat tussen de regels verstaan dat we ons op serieproductie mogen verheugen.