Porsche is bezig z'n 911-gamma grondig overhoop te halen. Na de meer conventionele versies, worden nu de krachtiger versies onder handen genomen. De Turbo, GT3 RS en GT3 RS Cup zijn allen vernieuwd. De rode draad door die vernieuwing is de vervanging van de 3,6l boxermotor door een exemplaar met 3,8l slagvolume, met inbegrip met directe injectie en een gestuurde in- en uitlaat.
De Turbo tikt in z'n nieuwste uitvoering af op 500pk. In z'n meest extreme instelling (Sport Plus) en met launch control ingeschakeld, knalt die naar 100km/u in 3,4 tellen en haalt hij 312km/u. Porsche claimt de rijsensatie te hebben aangescherpt, door het middendifferentieel en de stabiliteitscontrole opnieuw te programmeren. De GT3 RS is gehomologeerd voor straatgebruik, maar houdt zich sterk tijdens een occasionele circuit-uitstap. En ook daar vindt Porsche meer vermogen. In vergelijking met z'n voorganger komt er 15pk bij, en eindigt de centrale met 450 paarden. Het onderstel is een stuk extremer afgestemd, een carbon achtervleugel drukt de verbrede achtertrein tegen het asfalt en het koetswerk ligt nog dichter tegen het asfalt. En in tegenstelling tot de turbo, die een zeventraps-DSG-automaat in de aandrijflijn heeft, kan je deze editie alleen krijgen met een handbediende zesbak. De GT3 RS Cup heeft dezelfde basis, maar is specifiek op circuitgebruik afgestemd. En dat is z'n bijzonder spartaanse uitrusting aan te zien. Hij zet nog minder gewicht op de weegschaal, beschikt over een nog grote achtervleugel maar mag z'n 450 paarden niet op de openbare weg loslaten.