De
Spaanse constructeur, die samen met Audi en Bugatti deel uitmaakt van de
sportieve tak van de Duitse VAG-groep toonde op het Autosalon van
Frankfurt, in september 2001, de Seat Tango. Een compacte roadster met
compromisloze, pure koetswerklijn, geen dak (ook geen tijdelijk) en een
sportief interieur met zichtbare buizenstructuur. De door Walter Da Silva
getekende creatie kon op de stand van de constructeur op zeer veel bijval
rekenen. Alleen al de aanwezigheid van de Tango impliceert dat Seat de
productie van een cabrio in overweging neemt. Op een mogelijke
commercialisering wordt het evenwel nog minstens drie jaar wachten.
Momenteel gaat alle aandacht bij de constructeur uit naar de recent
gelanceerde Ibiza en de lancering van de nieuwe Cordoba die als alles
volgens plan verloopt op het Autosalon van Parijs aan het publiek getoond
zal worden. Het lot van de Tango is ongetwijfeld verbonden aan het succes
van de nieuwe modellijnen.
De toekomst is dakloos Seat

Vergroot foto