Daarnaast staan in Genève nog enkele prototypes te blinken. Vooreerst is er de Pod. Dat is een concept car die er een aparte relatie met zijn bestuurder op nahoudt. Aan de hand van allerlei sensoren aan boord, peilt de wagen naar de gemoedstoestand van de bestuurder en reageert daarop. De hele wagen is opgevat als een elektronische knuffel; niet toevallig want de Japanners haalden er voor het ontwerp hun collega's van Sony bij en die hebben al wat elektronische huisdieren in de catalogus staan. Wie een auto wil die begint te lachen als je aankomt; ongeduldig kan staan wiegen op de parking of met de antenne kan kwispelen; kan op een seriemodel hopen...
Na Tokyo staat de Toyota FXS Roadster ook in Genève. Dat is een lage, brede tweezitter met een centraal geplaatste 4.3l V8. Ook dat is nog een concept; over een eventuele serieproductie wordt wel al volop gespeculeerd. In Zwitserland staat ook nog een concept die door het Europese Designcentrum van de constructeur werd ontwikkeld: de Toyota UUV (foto). Dat staat voor Urban Utility Vehicle en is -zoals de meeste concept cars- een kruising tussen verschillende koetswerkstijlen. De wagen combineert kenmerken van een 4x4 met die van een berline en een break.