De Europese sectie van de motorgigant werkt ook aan zijn imago en doet dat onder meer met de terugkeer van de RS-modellenreeks, met de Focus RS. Wie het net iets beschaafder wil houden kan opteren voor een Focus ST170. Die heeft niet de meer dan 200 paarden van de RS maar kan met 170pk toch nog meer dan aardig uit de voeten. Die ST170 is voor het eerst in Zwitserland.
De Fusion is de belangrijkste nieuwigheid. Dat is ’s werelds eerste UAV (Urban Activity Vehicle). De concept car stond in Frankfurt, en Genève is het toneel voor de wereldpremière van het productiemodel. Uiterlijk bleven de wijzigen ten opzichte van de concept car beperkt tot de lichtblokken en enkele details. De Fusion is 4m lang, 1,5m hoog en 1,7 breed. Het koetswerkontwerp houdt het midden tussen een break en een monovolume, maar knipoogt evengoed ook wat naar een SUV (op z’n minst de indruk van een relatief hoge rijhoogte wordt gewekt). Behalve vijf inzittenden, kan je er ook nog 337l bagage in kwijt. De nieuweling deelt het onderstel met de Fiësta en neemt Őmet uitzondering van de zwakste versie- daarvan ook de motoren over. Als alles goed gaat staat hij nog dit jaar bij de dealers.