Van de Honda Civic staat in Genève ook de nieuwe op Isuzu-technologie gebaseerde 100pk sterke 1.7CTDi common-rail dieselversie te blinken, maar net als de rest van de Honda's waren die reeds op andere salons te zien.
De Honda NSX, Japanse Ferrari-killer bij uitstek, kreeg een opfrissingsbeurt en kan nu pronken met een koetswerk dat nog aërodynamischer is. Onder de kap zit een 3.2l V6 gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak of een 3.0 V6 die gecombineert wordt met een viertrapsautomaat. De hangeschakelde versie haalt 270km/u en spurt naar 100 in 5,7sec. In België zullen we hem waarschijnlijk niet zien, maar wie echt wil kan hem kopen. De importeur zal hem invoeren op speciale bestelling.
De Honda Dual Note (foto) maakt het rijtje compleet. Dat is een hybride sportwagen die voorzien is van een 3.5l V6 i-VTEC krachtbron die wordt bijgestaan door drie elektromotoren. Het totale vermogen is zo goed voor 400pk en toch lukt 100km met amper 5,5l brandstof. De Dual Note zit ook boordevol technologie: stemsturing, 3D-instrumenten, infrarood-nachtkijker...