Ook niet onbelangrijk is de Opel M. Opel stelt die voor als een sportieve designstudie, maar de kleine monovolume op basis van de Opel Corsa zal naar alle waarschijnlijkheid in de loop van volgend jaar gelanceerd worden. Die gaat dan de concurrentie aan met o.a. de Ford Fusion die al in zijn definitieve versie in Zwitserland stond en nog dit jaar op de markt komt. De uiterlijke wijzigingen aan de studie zullen naar alle waarschijnlijkheid beperkt blijven tot andere lichtunits en wat bravere bumpers. Aan de binnenzijde kunnen we aannemen dat er nog wel wat wijzigd. De M zit immers boordevol technologie en heeft vier aparte zitplaatsen. Onder de kap zit een volledig nieuwe ontwikkelde 1.6l turbomotor op aardgas. Die ontwikkeld 150pk en stuwt de M in minder dan 10sec naar 100km/u. De topsnelheid bedraagt 202km/u. De productieversie, waarvan nu al geweten is dat die in Brazilië van de band zal lopen, zal je met grotendeels dezelfde motoren als de Corsa kunnen bestellen.En dan waren er voor Opel in Genève nog wat kleinere nieuwigheden. Daartoe rekenen we de Opel Astra Cabrio met 2.0 turbomotor van 192pk, de Opel Corsa Eco; met 1.0 benzinemotor de zuinigste wagen in zijn categorie; de Zafira met 2.2 liter dieselmotor en de Opel Combo Tour. Zo goed als al deze wagens hebben we reeds op andere salons gezien.
Autosalon van Genève 2002 Opel
Twee
belangrijke wereldpremières op de Opel stand in de Palexpo-hallen. De
belangrijkste van de twee is de nieuwe Opel Vectra. Die werd in thuisland
Frankfurt als de grote afwezige beschouwd, maar wordt nu wel in zijn
definitieve vorm voorgesteld. Net als de Ford Mondeo is de Vectra een pak
groter, zonder een klasse te groeien. Opel investeerde meer dan 100
miljoen euro in de ontwikkeling van de nieuwe gezinswagen. Zowel de
klassieke vierdeurs sedan als de sportievere Opel Vectra GTS zijn in
Genève te zien.
Geef commentaar
comments by Disqus