Bij Daihatsu tekent de Cuore momenteel voor liefst 40% van het verkoopsvolume. En daar zit z'n milieuvriendelijke karakter ongetwijfeld voor iets tussen. De 1000cc driecilindermotor neemt in de gemengde cyclus immers genoegen met 4,4l/100km. De daarmee corresponderende CO2-uitstoot bedraagt 104g/km, wat een overheidspremie van 15% van het factuurbedrag oplevert.
Na z'n lancering in 2006 ondergaat de Daihatsu Terios in 2009 een facelift. Het prototype daarvan werd in Bologna onthuld, maar het Brusselse Salon krijgt de eer om de nieuwe look vna het model voor te stellen aan het grote publiek. Aan de buitenzijde noteren we een nieuw radiatorrooster, bumperschilden en achterlichtblokken. Binnenin is de uitrusting verbeterd en werd de boordplank geheel hertekend. Onder de kap zit een 1500cc benzinemotor. De aandrijving geschiedt met twee- of vierwielaandrijving en zowel een automaat als een handbak zijn leverbaar.
De eigenzinnig getekende Daihatsu Materia (met een 1.3 of 1.5 benzinemotor) en de kleine Copen, een sportief tweezittertje met een stalen klapdak dat met z'n 1.3l benzinemotor en amper 850kg leeggewicht opvallend veel rijplezier biedt, verdienen een speciale vermelding.