De Zweden pakken in Brussel uit met hun technologische verwezelijkingen van het afgelopen jaar. De blikvanger daarvan is de XWD (of Cross Wheel Drive) intelligente vierwielaandrijving. In z'n topversie stuurt die aandrijflijn niet alleen een variabel vermogen naar beide assen, maar wordt ook elk van de achterwielen onafhankelijk een koppelrantsoen toebedeeld. XWD was al leverbaar op de opgewaardeerde (280pk) 2.8T V6-motor en wordt vanaf heden ook leverbaar op de 2-liter turbocentrales.
In het BioPower-gamma (de benzinemotoren die ook kunnen lopen op E85 bio-ethanol) wordt het aanbod gespekt met een Aero-uitrustingsniveau. De 9-3 Cabrio beleeft z'n Belgische debuut dan weer als "Special Edition". Die is gebaseerd op het Aero-uitrustingsniveau maar krijgt de voorbumper, 18-duimsvelgen en interieuraankleding van de Turbo X. Het model komt in drie kleuren (Jet Black, Carbon Grey en het nieuwe Bright Champagne) en met de 2.8T V6, 1.9 TTiD of 2.0T BioPower aggregaten.
Op z'n Brusselse stand werpt Saab een blik op de (voorlopig onzekere) toekomst van het merk. De 9-4X is de voorbode van een compacte SUV van het Zweedse merk. Het prototype wordt aangedreven door een relatief kleine 2-liter viercilinder turbomotor die op bio-ethanol zo maar eventjes 300pk en 400Nm ter beschikking van de bestuurder stelt. De aandrijflijn is ook hier het XWD-systeem met dubbele elektronisch gestuurd sperdifferentieel. De designers werkten samen met Saab Salomon Big Mountain-topskiërs om tot een innovatief opbergsysteem voor ski's en bijbehorende uitrusting ín de wagen te komen.