Land Rover stelt in Brussel vanzelfsprekend z'n ganse gamma tentoon. Dat omvat inmiddels vijf modellen. De Range Rover die er met z'n potente V8-dieselmotor wordt voorgereden, de Range Rover Sport die in een speciale uitvoering met V6 dieselcentrale staat te blinken en de technisch sterk verwante Discovery 3 die er ondanks het afvoeren van de G4 Challenge toch nog in het avontuurlijk kleedje van dat prestigeproject staat te pronken. En natuurlijk mag de eeuwige Defender, die er in de versies 90 (kort) 110 (lang) en 130 (pickup met dubbele cabine) te bewonderen is. De instapper is nog steeds de Freelander...
De Britten, die sinds begin dit jaar in handen zijn van het Indische Tata, tonen wel een glimp van de toekomst van het model. Op de stand staat de LRX te pronken. Dat studiemodel is een driedeurs met compacter afmetingen en een lager gewicht dan de Land Rovers van vandaag. Het model is ontwikkeld om onder de CO2-drempel van 120gr/km te blijven. De Cross-coupé is 149mm korter en 205mm lager dan de Freelander 2. Onder de kap zit een tweeliter hybride dieselmotor die ook biobrandstof lust. conceptwagen beschikt over een Integrated Electric Rear Axle Drive (ERAD) die hem zou toelaten enkel op elektrische energie aangedreven te worden aan lage snelheid (tot 32km/u) én tegelijkertijd zijn 4x4 capaciteiten te behouden, in alle omstandigheden.