Het Koreaanse merk ondersteunt z'n veroveringspolitiek van het jongste decennium met een uitgebreide stand op de Brusselse beurs. Daarop vallen niet minder dan vijf belangwekkende nieuwigheden te rapen.
De fonkelnieuwe i20 is veruit de belangrijkste. De polyvalente compacte gezinsauto -opvolger van de Getz- is groter, ruimer en moderner dan z'n voorganger. Het model wordt leverbaar in drie dieselvarianten en twee benzineversies. Naast de voor de hand liggende veiligheidsuitrusting als ABS en 6 Airbags rust Hyundai het model in België ook standaard uit met stabiliteitscontrole en dat is een primeur voro het segment. De i20 is al leverbaar in vijfdeursuitvoering, een driedeursversie volgt over enkele maanden.
De Matrix dateert uit 2001 en dit jaar werd z'n eerder controversiële design onder handen genomen. Het gaat om een klassieke facelift met vooral oog voor de neus, detailwijzigingen aan het interieur en modernere koetswerkkleuren. Qua motoren en techniek is er niets veranderd.
Hyundai voegt naast de Santa-Fé en Tucson nog een derde SUV aan z'n aanbod toe. De ix55 overschaduwt ze beiden. Het model biedt standaard zeven zitplaatsen, is leverbaar met een nieuwe 3.0 V6 CRDi dieselmotor met 240pk en is aan een zestrapsautomaat gekoppeld. De ix55 is leverbaar in twee uitrustingsniveaus, waarbij de (basis) Lounge al kan rekenen op leder, zeven zitplaatsen, elektrische stoelen, verwarmde stoelen voor én achter, regelbare airco achteraan, alu velgen,... De Executive kan bogen op xenon koplampen, een elektrische achterklep met afstandsbediening, een keyless-go startsysteem, een full-screen navigatiesysteem en een elektrisch glazen schuifdak.
Hyundai's nieuwe bestelwagen H1 tekent voor drie primeurs. Zo debuteert het model in een koelwagenversie. Daarnaast introduceert de Belgische invoerder een nieuwe basismotorisatie op gans het H1-gamma. Door de motorsturing van de 2.5CRDi dieselmotor aan te passen zakt het vermogen van 163 naar 136pk. Een scherpere prijs en minder fiscale druk voor de versies voor personenvervoer zijn het resultaat. Eveneens nieuw: de H1 5-Seater. Dat is een vijfzitter mét scheidingswand die is gebaseerd op de People-uitvoering van de bestelwagen. Een belangrijk verschil omdat die versies beschikken over een onafhankelijke ophanging met spiraalveren, maar toch kan ingeschreven worden als lichtevrachtvoertuig.
Twee studiemodellen moeten de stand opfleuren. Het eerste is de spectaculaire Genesis Coupé. Die zal in productie gaan met een viercilinder tweeliter turbomotor met 223pk of een 3,8l V6 met 310pk, maar zo ver is het nog niet. En of de Genesis ook een Europese carrière wacht, is nog onduidelijk. Eerder ludiek is de "Ice Cream Van" op basis van de kleine i10, een idee van de Britse invoerder om de lancering van de stadsauto in de verf te zetten.