Voor de Koreaanse
constructeur was het laatste jaar niet bepaald het meest glorierijke, maar
het dient gezegd dat de Daewoo-rijder en Őgaragehouder van het
faillissement van de constructeur nauwelijks
last hebben gehad. De leveringen, van zowel nieuwe wagens als onderdelen
liepen netjes door en de lancering van de vernieuwde Daewoo Matiz -de
instapper uit het gamma- verliep ook als gepland. Intussen rondt de
Koreaanse bedrijfsleiding het laatste stadium van de onderhandelingen over
een overname door GM af. Binnen afzienbare tijd zou daarover een
definitief akkoord kunnen gesloten worden, dus Daewoo Belgium heeft er
alle belang bij ook op dit Salon goed naar voor te komen.
Op de stand van de constructeur, in paleis 3, zal de eigenzinnige monovolume van het merk Őde Tacuma- met 1.6l benzinekrachtbron gelanceerd worden. Die heeft op de Europese markt meer potentieel dan de reeds bestaande 1.8 en 2.0l benzineversies. De Daewoo Kalos, die een voorbode moet zijn van een nieuwe compacte Daewoo, was reeds op verschillende salons te zien, maar is met zijn aanwezigheid in Brussel voor het eerst in de Benelux te zien.