Op de stand staan ook de opgepepte versies van de Rover 25, 45 en 75. Die gaan door het leven als MG ZR, MG ZS en MG ZT. Al deze wagens krijgen een agressiever uiterlijk en een sportiever interieur. Onder de kap zitten de gebruikelijke Rover-motoren, inclusief de diesels, maar de meeste aandacht gaat toch uit naar de krachtigste versies. Met een 1.8VVC kan je met de ZR (gebaseerd op de 25) in minder dan 8 tellen naar 100km/u. De ZS (gebaseerd op de 45) krijgt een 2.5l V6 in het vooronder en is nog sneller. De ZT (de 75) doet het met dezelfde krachtbron, met ietsje meer vermogen, maar ook met (iets) lager optrektijden, omwille van het leeggewicht. De ZT heeft wel de hoogste topsnelheid: 224km/u.
Autosalon van Brussel 2002 MG-Rover
De
nieuwigheden bij MG-Rover staan allemaal op naam van MG, dat het sportieve
gamma van de groep moet uitbouwen en meteen ook een positiever imago moet
creëren. Het belangrijkste is natuurlijk de wereldpremière van de MGTF,
die de MGF opvolgt, en waarover we het reeds uitgebreid hadden (zie links
hieronder).
Geef commentaar
comments by Disqus