Saab schuift ook nog wat met de sportievere varianten van het gamma. De 9-3 SE krijgt voortaan de aërodynamische kit die de Aero sierde en witte richtingaanwijzers, terwijl de Aero vanaf nu wordt uitgerust met de koetswerkaddenda van de 9-3 Viggen(de sportiefste variant). De Aero, ook al geen katje om zonder handschoenen aan te pakken, heeft nu recht op 17-duims lichtmetaal. In het volledige gamma zijn er wat detailwijzigingen. De drie- en vijfdeursversies krijgen voortaan Isofix-bevestigingspunten voor de kinderzitjes, er is een nieuwe sleutel en er zijn nieuwe lakkleuren. De 2-liter turbo instapmotor wordt vervangen door de modernere variant die al in de 9-5 te vinden is.
Ook in het gamma van de 9-5 verandert er wat. Vooreerst zijn er de nieuwe diesels: de 3.0 V6 TiD met 176pk en 350Nm koppel, en een 2.2TiD (ook op de 9-3 te krijgen) met 125pk. Daarmee heb je voor de 9-5 nu keuze uit 6 motoren met vermogens tussen 125pk en 250pk. De 250pk staat op rekening van de Aero, met hogedrukturbo, die daarmee wat aan vermogen won. De Aero is voortaan ook met een automatische vijfbak te krijgen die met 350Nm nog een 20Nm extra krijgt ten opzichte van de handgeschakelde variant. Saab wijzigde ook het uiterlijk van de 9-5 lichtjes (het werd wat sportiever) en er zijn nieuwe ‘stijlen’ voor het interieur. Bi-xenon-lampen staan voortaan in de optielijst.