De populaire Getz wordt uitgezwaaid. Hyundai lost het model, dat amper één generatie een naam mocht dragen, af door een nieuw model met een alfanummerieke typeaanduiding: de i20. Dat model heeft vooral in de flanken nog wat trekken van de Getz, maar wordt onvermijdelijk een stukje groter. Hij nestelt zich op die manier beter tussen de kleine i10 (opvolger van wijlen de Atos) en de i30 (eigenlijk het eerste echte op Europese leest geschoeide middenklasser van het merk). Onder de kap komen evoluties van de motoren van z'n voorganger. De belangrijkste is een 90pk en 220Nm sterke 1.4 CRDi. Die zal onder meer z'n weg vinden naar de i20 blue; een milieuvriendelijke (lees: zuinige) versie die ook in Parijs debuteert. Aerodynamische ingrepen, een verbeterde weerstand en de introductie van een handbediende zesbak zorgen ervoor dat de blue zich met amper 4,0l/100km tevreden stelt. Dat is 99 gram CO2/km.
Helemaal bovenin het gamma parkeren de Koreanen de iX55. Dat is een SUV die nog een maat groter is dan de Santa Fé. Het model was oorspronkelijk voor de Amerikaanse markt geconsipieerd maar omdat SUVs ook bij ons aan populariteit winnen, is de creatie nu aangepast aan de smaak van de Europese consument. Niet alleen het uiterlijk (met de nadruk op het smoelwerk) is aangepast. De ophanging werd een stuk stugger en de gebruikte materialen werden nog eens onder de loep gehouden. Aan boord is ruimte voor zeven inzittenden of een koffervolume van 598l (bij vijf zitplaatsen). Onder de kap komt een nieuwe 3.0l V6 diesel die 240pk sterk is. Daarmee accelereert de toch niet bepaald vederlichte iX55 naar 100km/u in 10,4 tellen. Het verbruiksgemiddelde bedraagt 9,4l/100km.
Een hybride demonstratiewagen van de Santa Fé neemt genoegen met 6,2l/100km. Een 60kW sterke elektromotor (door lithium-ion batterijen gevoed) wordt er immers met een 2.4l benzine gecombineerd. De eenheid gaat gepaard met een zestrapsautomaat.