Dit jaar beleven drie Nissan-modellen hun Europese première in Genève. Het gaat om de GT-R, Pivo 2 en nieuwe Murano. De GT-R wordt zonder twijfel de ster van de stand. De Japanners kondigen die aan als een superwagen voor eender wie, op eender welk moment. En ze zouden daarin gelijk kunnen hebben. De Coupé is een uitloper van de Skyline GT-R, een auto die niets meer of niets minder dan een legende is. En deze nieuweling belooft daar niet voor onder te moeten doen. Onder de kap zit een 3,8l V6 biturbo die 480pk levert en ook nog eens 588Nm op de integraalaandrijving loslaat. De versnellingsbak gebruikt een systeem met dubbele koppeling voor een niet aflatende acceleratie, ook tijdens schakelmomenten.
De Pivo 2 is een eigenzinnig en typisch Japans studiemodel dat vooral op gebruiksgemak gericht is. De Cabine kan onder meer 360° draaien terwijl elk van de vier wielen ook nog eens een hoek van 90° kan maken. Dat betekent dat parkeren bijvoorbeeld kinderspel wordt. Het model werkt met batterijen (die op netstroom aan te sluiten zijn) en wordt aangedreven door vier elektromotoren die in de wielen gehuisvest zijn.
Als een model in de smaak valt, kiest Nissan graag voor een bescheiden evolutie. Dat hebben we al bij de X-Trail gezien en blijkbaar doet ook de Mureno het (in de VS) niet slecht. Aan het model werd nagenoeg elk koetswerkpaneel herzien, maar toch blijft het model duidelijk verwantschap met het origineel vertonen. De op vier wielen aangedreven SUV heeft nog steeds een 265pk en 325Nm sterke 3,5l V6 onder de kap. De in Nederland geproduceerde continue variabele overbrenging maakt een sprong voorwaarts omdat het wrijvingsverlies met een vijfde gereduceerd wordt. Het model heeft ook nog een bijzonder ‘gimmick'. De Murano wordt de eerste auto op de Europese markt met een zelfherstellende lak. Die technologie, gebaseerd op een veerkrachtige hars, zorgt ervoor dat lichte gebruiksschade zoals krasjes zichzelf automatisch herstelt.