De Italianen pakken in Genève vooral nièt uit met de Junior (waarvan de definitieve naam nog niet is vrijgegeven). Het merk wil de aandacht niet afleiden van de Beta die door zustermerk Lancia wordt gepresenteerd. De kleine Alfa beleeft z'n voorstelling pas in september in Parijs, ongeveer tegelijk met z'n marktintroductie. Maar het zoethoudertje mag er ook wel wezen. De Italianen rijden in Genève immers de 8C Spider in het voetlicht. Dat is de dakloze versie van de 8C Competizione. En net als de gesloten variant, wordt dit model in een strikt beperkte oplage van 500 stuks gebouwd. Onderhuids is de Spider nagenoeg identiek aan de Competizione. Een aluminium onderstel wordt gecombineerd met een koolstofvezel koetswerkpanelen. Onder de kap zit nog steeds een herwerkte Maserati-V8 die goed is voor 450pk. Wie er één wil, mag zich reppen. De gesloten variant was in een mum van tijd uitverkocht en dat zal nu niet anders zijn.
De Brera en Spider worden voor het komende modeljaar opgewaardeerd. Onderhuids zijn tal van details aangepast, die vooral tot doel hebben het gewicht een beetje te beperken. Om dezelfde reden komt er nu ook een voorwielaangedreven versie van de 3.2l V6. Andere aanpassingen zijn van stilistische aard. Het interieur is herwerkt met betere materialen en de koets is in enkele nieuwe tinten leverbaar.