De Sportcoupé van de vorige generatie C-Klasse sloeg niet aan, maar Mercedes geeft het model nog tweede kans. En het is niet alleen een cosmetische ingreep, er wordt ook in de buik van het model gesneden. Met aanpassingen die de stuurinrichting en het weggedrag snediger moeten maken. Aan de binnenzijde noteren we nieuwe stoffen en sierlijsten en aanpassingen aan het instrumentarium. Onder de kap zitten vier benzinemotoren met vermogens van 143 tot 272pk en één diesel die 122 paarden op stal heeft.
De constructeur heeft ook de SL tegen het licht gehouden. Die krijgt eveneens een frisser uiterlijk, terwijl het motorenpalet herschikt wordt. Er is een nieuwe instapper die 231pk levert maar de sportauto nog steeds naar 100km/u stuwt in 7,8 tellen. De SL 350 wordt 315pk sterk, de SL 500 tekent voor 388pk en de SL 600 (een V12) dankzij twee turbo's zelfs voor 517pk. Bij AMG ruilt de 55 (een 5,5l compressorgestuwde motor) plaats voor een atmosferische 6,3l die 525pk levert maar minder koppel heeft. De sprinttijd gaat er één tiende van een tel door achteruit. Erboven zit een 615pk sterke SL 65 AMG. Dat is de snelste sportwagen uit het aanbod. Na 4,2 seconden rijdt u er 100km/u mee.
De GLK, een compacte SUV, werd door Mercedes al op het Autosalon van Detroit voor het voetlicht gereden en maakt in Genève z'n Europees debuut.