Het uiterlijk is gebaseerd op dat van de LF-LC concept car en als je hem ziet staan, zou je denken dat het nog steeds een studiemodel is. De ontwerpers hebben zich duidelijk niet moeten inhouden. De zandlopergrille is erg driedimensionaal en hetzelfde geldt eigenlijk voor het gros van de stijlelementen. We zijn geneigd om bij het zien van dat alles naar een maagtablet te grijpen, maar het staat je helemaal vrij om een andere reactie te hebben.
Aerodynamica
Ondanks z’n gespierde vormen en z’n forse frontale oppervlak is de RC F meer dan behoorlijk aerodynamisch. Hij is met 1,39m ook niet erg laag, terwijl hij ook nog 1,84m breed is. En als we de lengte van 4,70m er ook nog bijnemen hebben we de belangrijkste afmetingen wel gehad. Terug naar de aerodynamica dan. Die is in niet onaanzienlijke mate gericht op het genereren van luchtstromen daar waar het moet. Zo kan warme lucht ontsnappen door de bult op de motorkap en leiden koelsleuven lucht eerst over de remmen om die vervolgens aan de flanken te dumpen. Daar komt nog eens bij dat de wagenbodem grotendeels vlak is en de licht opgaande kont een aanzuigeffect creëert. Om - tenslotte - de gevolgen van de zacht aflopende daklijn (een eigenschap van bijna elke sportwagen hoewel het aerodynamisch ongunstig is) enigszins te compenseren met een uitklapbare spoiler.