Zo goed als onzichtbaar, maar van groot belang, zijn de talrijke aërodynamische wijzigingen aan het model. Het model kreeg nieuwe luchtdoorstroomopeningen vooraan en een hertekende achterdiffuser en -spoiler. De schijnbaar kleine wijzigingen hebben grote gevolgen, want het grotendeels uit carbonfiber vervaardigde koetswerk genereert 60% meer neerwaartse druk dan voorheen. Toch gaat de luchtweerstand er met bijna 40% op vooruit.
Bijna elk ophangingspunt van het onderstel werd onder handen genomen voor een betere demping en een beperking van steiger- en duikneigingen als de indrukwekkende paardenstal van het centraal geplaatste motorblok wordt losgelaten. De velgen hebben vooraan een diameter van 19-duim terwijl de achteras met 20-duimsvelgen geschoeid wordt. Geen overbodige luxe als je weet dat de door Saleen ontwikkelde en door specialist Brembo gebouwde remmenschijven al een diameter van 15 (vooraan) of 14 (achteraan) duim hebben. Het rubber vooraan draagt maat 275/35. Achteraan is dat zelfs 335/30.