Voor de aandrijving zorgt dezelfde 4,2l V8-motor als in de coupé. Die wordt gekoppeld aan een automaat die de bestuurder ook middels knoppen aan het stuurwiel een versnelling laat dicteren. De open XK accelereert naar 100km/u in 6,3 tellen Őslechts een tiende trager dan de Coupé- en haalt een begrensde topsnelheid van 250km/u.
Het stoffen dak bestaat uit drie lagen voor een optimale isolatie. Met een druk op de knop verdwijnt het volledig onder de gordellijn onder de aluminium afdekkap. Het hele proces neemt niet meer dan 18 seconden in beslag. De koprol-beveiliging is aanwezig in de vorm van twee verborgen aluminium beugels die tevoorschijn schieten bij het minste teken van onraad. Nog veiligheidsnieuws is het gebruik van PDBS of ‘Pyrotechnic Pedestrian Deployable Bonnet System’. Een systeem waarbij een pyrotechnische lading er bij een aanrijding met een voetganger voor zorgt dat de motorkap enkele centimeters omhoog komt. Die vormt dan een zachte barrière die ervoor moet zorgen dat het slachtoffer niet in contact komt met de harde motoronderdelen. Het systeem moet de overlevingskansen van een voetganger gevoelig verhogen en is standaard op elke XK.