In de neus van een Mini JWC ligt een pak-m-beet 230pk sterke 2-liter turbomotor. Ruim voldoende vermogen om je naar de 100 te reppen in 6,3 seconden. Dat blijft zo, ondanks het feit dat deze nieuwe, meer extreme uitvoering 15kg meer weegt. Dat extra gewicht komt onder meer van een Limited Slip Diff (een echt, geen elektronische rommel) tussen de aangedreven voorwielen. Maar dat helpt zichzelf er weer bovenop door meer tractie te bieden. En doorstomen doet hij ook nog steeds, tot 246km/u.
Recht uit de racerij
Voorlopig nog niets illegaals. En dat blijft zo, ook al zitten er semi-slicks onder met behoorlijk weinig profiel. En een ophanging die recht uit een racer zou kunnen komen. En een flinke aerokit. Je kan zelfs camber en caster in de ophanging aanpassen. En toch heeft de JWC in de middenconsole waarschuwingen dat je één enkele knop niet mag omzetten op de openbare weg. Dan geldt de typegoedkeuring van de auto immers niet meer. Wat die doet? Die zet zo goed als elektronica buiten spel. Wedden dat je dat moet uitleggen als je na het vertonen van iets te veel enthousiasme op de openbare weg aan de kant gezet wordt?
Slecht nieuws
Mini bouwt er slechts 100. En die krijgen allemaal het stuur rechts. Spijtig. Maar je kan je sussen met het feit dat de prijs ook best pittig te noemen is. Ze zullen meer dan € 35.000 kosten.