De uitbater van de Nürburgring - dat is Capricorn Nürburgring GmbH - introduceerde twee weken geleden een verbod op ronderecords. Een erg bizarre maatregel voor een circuit, en niet de eerste sinds het circuit van eigenaar veranderde. Een dodelijk ongeluk vormde eerder dit jaar al de aanleiding voor de introductie van snelheidslimieten. Ja, tijdens races.
Nieuw inzicht
Nu komt de nieuwbakken directie tot inkeer. Ronderecords zullen weer kunnen. Dat betekent waarschijnlijk het einde voor de absolute toptijd van de Porsche 918 Spyder, omdat Koenigsegg met een One:1 denkt die sub-7-minuten-tijd nog scherper te kunnen stellen.
Het nieuwe inzicht van de directie komt er zonder twijfel na grote druk van buitenaf. In Duitse media wordt al langer erg lacherig gedaan met beslissingen van de nieuwe directie. En ronderecords zijn een groot promotiemiddel voor de auto-industrie die ongetwijfeld eveneens de nodige druk zal uitgeoefend hebben. De testfaciliteiten van de constructeurs zijn een erg grote inkomstenbron voor het merk.