Eind maart was de Nürburgring het toneel van een zwaar ongeluk, toen een Nissan GT-R tussen de toeschouwers terechtkwam. Sinds die tijd legde de directie van de legendarische omloop al een snelheidsbeperking op sommige stukken op (ja, tijdens wedstrijden). En nu gaat men nog verder. Vanaf nu zijn ook ronderecords er verboden. En dat is net één van de favoriete wapentuigen van de producenten van snelle auto’s.
Geen nieuwe ronderecords meer
Vooral de rondetijden met productiewagens zijn er erg populair. De jongste tijd wordt er bijvoorbeeld een robbertje uitgevochten tussen Renault, Seat en Honda om wie de snelste voorwielaandrijver door ‘de groene hel’ kan sturen. En Koenigsegg was net van plan om een nieuwe snelste ronde ooit neer te zetten met de One:1. Maar dat gaat nu niet door. Het mag zelfs niet als de fabrikant het hele circuit afhuurt.
Evaluatie volgt
Het bestuur geeft aan dat het het verbod eind dit jaar zal evalueren. Dus het is misschien niet voor eeuwig.