Dit zijn de duurste opties op de Porsche 918 Spyder

De Porsche 918 Spyder heeft 887pk, meer dan 800Nm trekkracht en stoot toch maar 71gr/km CO2 uit. Dat betekent dat Vadertje Staat met niet al te veel gaat lopen. Maar de constructeur zelf steekt wel een hoop duiten op zak. Minimaal € 768.026 om exact te zijn. Zo veel kost deze bolide naakt. En de prijs van extra's kan ook aardig oplopen. We zetten de duurste opties even op een rij.

Weissach-pakket

Je verliest de airco, krijgt meer plastics die met carbon versterkt zijn en titanium om nog eens 35kg extra gewicht uit te sparen. Zelfs de verf wordt verangen door gekleurde folie. Volgens Porsche kan je er 2 seconden sneller meer over de Nürburgring, en dat voor slechts € 71.400.

Liquid Paint

Met de speciale 'liquid paint', een hoogglans lak, ziet de 918 Spyder er altijd uit alsof hij net gespoten is. De kleur kost je € 47.500.

Magnesium wielen

De Magnesium wielen zijn lichter en sterker. En ze kosten € 29.750.

Snellader

De batterij van het hybridesysteem aan een gewoon stopcontact opladen duurt algauw 6 uur. Het kan ook sneller. In tweeënhalf uur, met deze snellader. Prijs? € 20.230.

Gewichtsbesparende folie

Je hoeft de 918 Spyder niet per sé met een conventionele autolak te bestellen. Je kan die voor € 11.900 ook vervangen door een speciale gekleurde folie. Je spaart er 2,5kg mee uit.

Hoogteregeling

De neus ligt wel heel dicht tegen het asfalt. Wie bang is om ze te bechadigen kan (alleen op de voorwielen) adaptieve hoogteregeling bestellen. € 8.925.

Een complete 911 Turbo

Beschouw het gerust als het ultieme accessoire: deze 911 Turbo 918 Spyder Edition. Er zijn er exact 918 van gebouwd (even veel als van de Spyder zelf) en ze hebben allemaal een nummer dat identiek is aan dat van een 918 Spyder. Voor minder dan €173,241 was hij niet te krijgen en Porsche draaide iedereen die het 'echte spul' wou er één in de nek.

Lees meer
Geef commentaar
comments by Disqus