De Milanese koetswerkbouwer Castagna sierde deze pagina's al eerder. Onder meer omwille van frivole versies van de Fiat 500. Ditmaal heeft het bedrijf de Peugeot 508 RXH gecreëerd, gebaseerd op de hybride versie van de ruime break en ongewijzigd voorzien van een 2-liter diesel die de voorwielen aandrijft en een elektromotor die z'n kracht doorspeelt aan de achtermotoren. Op die manier wordt ook tijdelijk vierwielaandrijving gerealiseerd. Aan het totale vermogen van 200pk en 450NM heeft Castagna niet gerommeld.
Stijlvol
Aan koetswerk en interieur werd wel gewijzigd. En laat ons maar meteen beginnen met de grootste aanpassing. Castagna heeft de wielkasten wat breder gemaakt om er de 19-duimers van de RCZ in onder te kunnen brengen. Een matte koetswerkfinish in twee tinten en een donkere chroomafwerking van de grille, koplampen, vensteromlijsting en de dakstangen.
Het interieur ontging ook niet aan de aandacht van de Italiaanse stijlguru's. We noteren onder meer leder en Alcantara, maar er wordt ook uitgepakt met typisch Engelse tweed. Het koffercompartiment is voorzien van hout en dat lijkt speciaal bedoeld te zijn om een picknicksfeertje te scheppen. Daarvoor zijn overigens ook alle accessoires aanwezig.
Te koop?
Castagna geeft geen verkoopsinformatie mee, maar gezien het Italiaanse bedrijf desnoods ook voor één klant aan de slag gaat - zolang die z'n beurs maar groot genoeg is - zal het je niet terug naar huis sturen als je een gelijkaardige behandeling wil.