Enkele details van de Maserati Levante - de langverwachte SUV van het merk met de Drietand - zijn boven water gekomen. Daaruit moet vooral blijken het hoog op poten staande model, minder dan verwacht gemeen heeft met de huidige Jeep Grand Cherokee, en meer onderdelen uit de organenbank van het eigen merk leent. Er is onder meer sprake van enkele belangrijke onderstelcomponenten (waaronder nagenoeg alle niet-flexibele delen van de ophanging) die gelijk zullen zijn aan die van de Quattroporte en Ghibli.
Het motorenpalet wordt eveneens geadopteerd van bovenstaande modellijnen. We verwachten ons daarom aan een biturbo drieliter V6 met ruwweg 410pk en 550Nm, een 3,8l V8 met net zo veel turbo's die 530pk en 710Nm opwekt en een drieliter V6 turbodiesel met 600Nm. Reken er ook maar op dat alle motoren gecombineerd worden met een automaat met 8 verzetten. Vierwielaandrijving wordt standaard, maar dat systeem wordt evenmin niet, gezien Maserati reeds intergraalaandrijving aanbiedt, en vooral de sturing van de installatie zal aanpassen aan de fysische eigenschappen van het hogere model. Dat betekent ook dat ‘torque vectoring' op de achteras present tekent.
Terwijl Maserati er bij de voorstelling van de Kubang Concept Car die de productieversie vooraf gaat, nog van uitging dat het z'n SUV zij aan zij met de Grand Cherokee zou laten bouwen op de Jefferson North Assembly Plant in Detroit, lijkt het er nu op dat het model toch een ‘made in Italy' stempel krijgt. Jeep heeft immers zo veel vraag naar de Grand Cherokee, dat de Levante er niet meer bij kan.