Maserati had ons voor het Autosalon van Parijs weliswaar opgewarmd voor de race-geïnspireerde versie van de GranTurismo. Inmiddels heeft het merk niet alleen meer beelden maar ook extra cijfermateriaal vrijgegeven.
De MC Stradale erft niet alleen een koetswerkkit die meer neerwaartse druk genereert zonder de luchtweerstand te verhogen, een race-ophanging en een interieur dat minder weegt ondanks de geïntegreerde rolkooi (optie) - de prestaties leunen aardig dicht bij die van de versie voor circuitgebruik aan. In het beste geval weegt deze extreme versie 1.770kg - dat is 120kg minder dan de GranTurismo S.
De 4,7l grote V8 krijgt nog eens 10pk meer dan de S. Daardoor strandt hij op 450pk. De trekkracht zwelt zelfs met 20Nm aan. En schakelen gaat ook sneller - de geautomatiseerde bak heeft amper 60 milliseconden nodig om een nieuw verzet te vinden. Om het geheel ook efficiënt weer af te remmen zijn carbonkeramische remschijven van fabrikant Brembo standaard.